Underbar stund vid min kraftplats

18.04.2020

Imorse var jag så trött pga för lite sömn av olika orsaker. Helst ville jag bara vara kvar i sängen, vila och sova...men det är ju bara det dumma egot som talar till en, som man inte ska lyssna på...Solen sken, verkade vara en underbar vårdag, så jag ville ut, hur trött jag än var. Innan frukost gick jag ut för att känna hur det kändes i luften, satte mig på en stol och njöt i solen, men det är bara solen som värmer, kyligt i luften.
Fåglarna kvittrade, min älskade speciella kisse - mitt "troll" var med mig. Hon lyssnade och spanade efter pippi, hennes favvo-sysselsättning.
Ni ser bild här ovanför.

Så efter frukost packade jag en rygga med ved, matolja, kaffe i en liten burk, min mesa och min samiska sten. Allt av betydelse, i ett syfte. 

 Jag var så laddad att komma mig till min kraftplats, promenerade dit rätt fort.

Jag stannade till på "trollbron" och tittade på och lyssnade på det porlande vattnet där i den lilla bäcken.

Här nedan ser ni bild då jag närmar mig platsen, där till vänster i bild. Grillplatsen är mellan i mitten av de gamla vackra höga träden, som man ser på vardera sida i bilden.
När jag kom fram gjorde jag upp en eld, hällde på lite matolja på veden, som en gåva till väderriktningarna, kraftdjuren och elden. Plus det är ett miljövänligt och bra sätt att få start på elden.
Jag öppnade heligt rum och tillkallade väderriktningarna och dess kraftdjur. Jag ber också ärkeänglar och mina guider vara med mig i stunden.
Här är en av många bilder på elden, kommer fler så småningom på sidan för bara eld-bilder. 
Jag ser mycket i mina eld-bilder. Här ser jag 2 drakar, en större till vänster och en mindre framför. Så fina! 
Nere till höger ser jag en flicka med långt hår, uppsatt i en svans. Hon håller händerna ovanför ögonen och spanar efter något och hon har en pilbåge i handen.

Här nedan kommer bilderna då jag zoomat in båda drakarna, den mindre draken och flickan.
 
De 2 drakarna
De 2 drakarna
Den mindre draken
Den mindre draken
Spanande flickan med pilbågen
Spanande flickan med pilbågen

Jag plockade 3 pinnar. Blåste in det jag vill lämna i en, det jag önskar i en och önskningar för Moder Jord i en.
Överlämnade gåvorna till elden och universum.

Var i min bubbla och myste. Elden höll på att brinna ut då jag lade på pinnarna och jag tänkte, det här bådar inte gott. Man ska egentligen låta elden sköta sitt jobb och inte röra, peta i den. Dock gjorde jag det denna gång. Det brann bara lite och hade hunnit bli glöd. 
Men det häftiga med dessa eldar i heligt rum...är att något händer, krafterna är med och helt plötsligt så tar elden fart igen! Inte alltid, för det blir som det blir gång till gång, men det är andra gången jag är med om detta. När elden nästan brunnit ut, tackade jag den samiska Eld-gudinnan Sarahkka för lånet av grillstaden och elden med en skvätt kaffe som jag hällde över elden som var kvar, som en gåva till Sarahkka.
Den samiska stenen jag hade med mig symboliserar Sarahkka. 
( Läs mer om eld-gudinnan både på sidan med eld-bilder plus som underflik till sidan Andligt ). 

Jag kom på att jag tagit med mig min mesa (shamanskt medicinknyte, litet bärbart altare med mina krafter och gåvor till världen), för att ladda den med både väderriktningarna och eldens energi och kraft.
Men det var ju för sent då...så den fick vara med mig vid mitt favvo-träd, den gamla kära granen plus på min sten, där den fick laddas i solen sken istället.

Denna gång stod jag på granens rötter, som jag blivit ombedd att göra av...självaste granens trädande ( förmedlat via min fina man ). Jag kramade granen, både satt mot stammen och stod lutad mot stammen.
Jag kom inte riktigt till ro, men till slut så, en stund i alla fall. 
Här nedan kommer bilder på granen, rötterna, mesan, solen mellan granens grenar.

Vackra kära gamla gran
Vackra kära gamla gran
Mesan mellan granens rötter
Mesan mellan granens rötter
Solen mellan grenarna
Solen mellan grenarna

Så gick jag ner till min sten och satte mig och njöt i solens sken....lugnet kom. 

En dikt började formas i mitt huvud...skrev ner den när jag kom hem. Ska skriva in den här på sidan, under fliken dikter.
Medans solen värmde mig i mitt ansikte, kände vinden tog tag i mig med sin kraft...så kom ord, budskap till mig... 
"Stå stadigt i din kraft och sanning om än det stormar!"
Att vi alla nu behöver stå stadigt om än det blåser hårt omkring oss. Och vi behöver hjälpas åt, stå i enad kraft och gemenskap. Vi behövs nu, vi ljusarbetare.
Och så är det ju...

Jag lade mig också ner på stenen...jordade mig verkligen, lugnet kom, jag drogs ner mot stenen...hade kunnat ligga där, i den stunden hur länge som helst...
Satte mig upp...voops vad det snurrade. Det brukar göra det för mig när jag jordar mig och ligger på marken eller golvet...Förr har jag tänkt att detta beror på att jag har sånt stort behov av att jorda mig...men det var nog mera förr. För nu för tiden jordar jag mig rätt ofta. Jag började fundera om snurret beror på att jag fylls på med energi med en sån enorm kraft...att snurret beror på att jag ör så mottaglig. 

Här nedan kommer fler bilder från idag...
Solenergier och änglaenergiet
Solenergier och änglaenergiet
Efter denna underbara stund vid min kraftplats var det dags att gå hem... Så jag tackade för mig denna gång och promenerade hemåt...där jag gjorde upp eld igen för grillning med familjen och kok-kaffe över elden och mys ute i solen. Vilken härlig dag! ...som Ted Gärdestad sjöng. 

Sista bilden denna gång... från vår sena lunch ute...det behöver inte alltid vara så fint arrangerat på bild, utan som verkligheten kan se ut ibland också ;) 

Jag önskar er alla en fortsatt underbar helg!
/ Kram Kattis 💗 
© 2019 Katarina Kemi Lindgren. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång