Mötet i shamansk eld-ceremoni

24.04.2020
Igårkväll åkte jag till Skellefteå för att delta i en shamansk eld-ceremoni utifrån inkatraditionen.
Min lärare i Medicinhjulet anordnar eld-ceremonier regelbundet. Dock var detta den första jag deltog i, bortsett från när vi haft eld-ceremonier i utbildningen.
Min kära man var
med också, premiär för han och en eld-ceremoni sådär i gemenskap och med trummor och skallror och m.m. Jag är så glad och tacksam att du var med Andreas! 💗🙏

Dessutom var han i Skeå och jobbade och övernattade där. Så kom jag på precis innan jag skulle åka, att jag också kanske kunde stanna över istället för att köra hem...började 8 imorse, så kunde lika gärna köra hem på morgonen och direkt till jobbet. Så vi bestämde att jag skulle stanna, så det var bara att snabbt rafsa ner nån tröja, tandborste å lite sånt med packningen. Det är så roligt med det spontana! 🤪💗

Här kommer en bild på min lärare Anna Larsson. Här åkallar hon de 4 krafterna, de 4 väderriktningarna med sina kraftdjur bl.a.
Man står i en cirkel av gemenskap. Denna gång vägledde Anna oss också i en meditation för att vi verkligen skulle landa i här och nu.
En del har trummor och skallror. Vi har plockat 2 pinnar alla vi som deltar.
En för allt tungt vi vill släppa och en för allt det som vi önskar in i våra liv. Detta blåser vi in med vår intention i våra pinnar som under ceremonin överlämnas som gåvor till elden. Vi har även en gemensam Moder Jord pinne, som skickas runt i cirkeln, så alla deltagare får blåsa in sina önskningar för Moder Jord, för hennes högsta bästa. 

Anna kom fram till mig med en typ av blombukett till mig och sa att hade man kört från Piteå så skulle man få ta hand om Pacha Mama ( Moder Jord )...
Jag blev förvånad, var inte alls beredd på detta...
Jag skulle ta hand om den tills det var dags att skicka den runt i cirkeln.
Hon ville dessutom, att när alla blåst in sina önskningar i den, att jag och min man skulle gå fram till elden tillsammans och överlämna Moder Jord blomman till elden. Detta kändes väldigt fint och ärofyllt må jag säga, som högtidligt på något sätt. Tack Anna! 💗🙏
 
Här en bild på elden efter vi överlämnat Moder Jord blomman.
Jag ser en del i denna eld...om det kan du se och läsa om på sidan eld-bilder... 😉 
Se mer på sidan eld-bilder
Se mer på sidan eld-bilder
Efter Anna åkallat krafterna och guidat oss i meditationen blåste vi in i våra pinnar. Sen låter trummor och skallror. Och senare tystnar allt och våra personliga pinnar överlämnas till elden, man turas om och går fram en och en eller två och två. När alla våra gåvor är lämnade, även Moder Jord pinnen så startar trummor och skallror igen. Man är i tystnad tills elden jobbat klart med våra gåvor.
 

Både i början och i slutet bjöd en samisk kvinna oss på hennes joik. Helt underbart! Inkatraditionen möter det samiska och tvärtom...det är så fint! 💗🙏Första joiken var till Moder Måne och den andra, i slutet var till vår fader/mansgestalten/det maskulina. Här är en bild på henne och hennes trumma.

Jag och min man har en gemensam guide, vår kära lilla fina lappgumma 💗

Hon kom till min man igårkväll, under joiken i slutet om männen/karlarna/det maskulina.
Men hon var ledsen...ledsen övet saknaden av sin gubbe...😢😢...som troligen var på isen med sina renar och dom drunknade, både han och renarna...😢😢
Så sorglig och tragisk historia...😢😢...Man vill ju bara hålla om och krama henne, kära lilla lappgumma 💗

När ceremonin var klar satte vi oss vid grillplatsen, åt och fikade i gemenskap. Mysigt och trevligt!

När vi kände det var dags att bege oss därifrån så promenerade vi tillbaka till parkeringen med en fin vän, kurskamrat från Medicinhjulet, himla trevligt och roligt! 😀💗👍
Det blev lite kort på vägen tillbaka...flera gamla mäktiga träd med sina stora rötter bl.a.
Bilder kommer här...

Ett hjärta
Ett hjärta
Ser ni tomtenissen nere till vä. ?
Ser ni tomtenissen nere till vä. ?
Tomtenissen
Tomtenissen
Ansikte i mitten
Ansikte i mitten
Kvöllen avslutades med lite smått å gott på rummet innan natten...
Sån underbar kväll vi hade! Wow! 💗🙏

Jag avslutar här med ett par bilder från det fina och trevliga boendet där vi övernattade. 

T.o.m kolibrin visar sig som en fågel i tapeten...kolibrin som visar att jag flyger med den just nu...mot min själs kallelse, mot min vildaste längtan! 👍💗🙏
 

Vi hörs snart igen! 🤗
 
I ljus å kärlek

/ Kram Kattis 💗 
© 2019 Katarina Kemi Lindgren. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång